Mārketinga tendences Baltijā 2026. gadā
- SIA WILD CREATIVE 40203499618
- 5 days ago
- 2 min read
Updated: 1 day ago
Tuvojoties 2026. gadam, digitālā mārketinga vide Baltijā kļūst arvien nobriedušāka. Uzņēmumi arvien mazāk fokusējas uz īstermiņa kampaņām un arvien vairāk – uz ilgtermiņa zīmola vērtību, uzticamību un skaidru komunikāciju ar savu auditoriju.
Balstoties uz tirgus datiem un praktisko pieredzi darbā ar B2B un B2C zīmoliem, 2026. gadā Baltijā izkristalizējas trīs galvenās tendences.
Instagram kļūs par galveno zīmola veidošanas platformu
Instagram turpinās nostiprināt savu lomu kā galvenais ilgtermiņa zīmola komunikācijas kanāls. Pašlaik vairāk nekā puse Baltijas iedzīvotāju izmanto Instagram, un vairāk nekā 50% platformas lietotāju ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem – tā ir maksātspējīga auditorija, kuras pirktspēja tuvākajā desmitgadē būtiski nemazināsies.
Video saturs arī turpmāk dominēs, taču mainīsies tā forma. Auditorijas arvien mazāk uzticēsies pārāk noslīpētam, mākslīgam vai grafiski pārzīmētam saturam. Tā vietā priekšroka tiks dota reāliem cilvēkiem, komandām, uzņēmumu sejām un aizkulišu stāstiem.
Vienlaikus atgriezīsies arī sakārtota un pārdomāta profila nozīme. Lietotāji arvien kritiskāk vērtēs uzņēmumus ar neaktīviem, nesaprotamiem vai vizuāli nesakoptiem Instagram kontiem. Skaists, strukturēts un regulāri uzturēts profils kļūs par uzticamības signālu.
TikTok dominēs mazo un vidējo uzņēmumu vidū
TikTok arī 2026. gadā būs viena no efektīvākajām platformām mazo uzņēmumu vidū. Galvenais iemesls – salīdzinoši zemās reklāmas izmaksas un ļoti plašas auditorijas sasniegšanas iespējas.
Maksa par skatījumiem joprojām ir zema, kas ļauj uzņēmumiem ātri testēt idejas un sasniegt lielu cilvēku skaitu. Tomēr saturs kļūs selektīvāks. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem un satura veidotājiem būs skaidri jāzina, kuru auditoriju viņi uzrunā, un tas būs jūtams gan tekstos, gan runātajā komunikācijā.
Vispārīgs saturs strādās arvien sliktāk, savukārt skaidra, mērķēta un godīga komunikācija – arvien labāk.
YouTube reklāmas ienesīs jaunu elpu zīmolu atpazīstamībā
YouTube 2026. gadā kļūs par vienu no svarīgākajiem kanāliem zīmolu virzīšanā Baltijā. Šobrīd Baltijas valstīs ir aptuveni 4,6 miljoni YouTube lietotāju, kuri vidēji dienā platformā pavada vismaz 20 minūtes.
Efektīvākās reklāmas būs vienkāršas, atpazīstamas un tiešas. Pirmajās 5 sekundēs skatītājam būs skaidri jāsaprot:
kas ir uzņēmums
ko tas piedāvā
kāpēc tas ir relevantss
Strādās džingli, vienotas krāsu paletes un konsekventa vizuālā identitāte. Sarežģītas idejas atkāpsies otrajā plānā, dodot vietu skaidrai un atkārtojamai komunikācijai.
“Es redzu, ka zīmola vadīšana būtiski mainās gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem. Baltijas valstīs esam spēruši lielu soli uz priekšu mārketinga nozīmes izpratnē uzņēmējdarbībā. Ja lielie zīmoli vienmēr ir investējuši regulārā komunikācijā, tad šobrīd arī mazie uzņēmumi strauji kļūst aktīvi un pamanāmi, izmantojot jaunas platformas un radošākas pieejas. Tas būtiski maina konkurences vidi un paaugstina kopējo komunikācijas kvalitāti tirgū.” - Kirils Stepanovs, Wild.Creative vadītājs






















